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Position Title: Vocational Rehabilitation Consultant(3 Positions)

Location:Northern Ontario and South western Ontario Regions

Ability Alliance of Canada (AAC) is expanding and is seeking a qualified Vocational Rehabilitation Consultant to play a key role in developing, implementing and monitoring return to work program for injured workers. As a Vocational Rehabilitation Consultant, you will assist workers, employers and insurers to facilitate return to work planning and case resolution at the workplace. You will arrange for a vocational assessment to identify options for return to work and create work transition plans as well as providing expert advice, direction, vocational rehabilitation counselling and support to workers and employers.

Candidates must have:

  • Minimum of 7 years of knowledge and experience in the field of vocational rehabilitation working with persons who have a disability.
  • Direct experience using vocational assessment tools and techniques to assess job skills, create Vocational goals and plans and to resolve factors impacting Return to Work;
  • Knowledge and understanding of local and regional labour market conditions and trends;
  • Analytical, problem solving and critical thinking skills to identify solutions and make timely, responsive and accurate decisions/recommendations;
  • Ability to work both independently and as part of a team;
  • Experience composing complex written documentation and computer literacy in Windows, MS Office and Lotus Notes;
  • Financial background to determine costs and understanding of economic implications of return to work plan recommendations;
  • Strong communications skills, both verbal and written;
  • Ability to manage workload and prioritize work to provide high quality customer service;
  • Ability to provide own transportation as travel is required.

Candidates are required to attach a 1 - 2 page submission in addition to a resume outlining how they demonstrate their experience/ability to provide expert advice, direction, vocational rehabilitation counselling and support to workers, employers, or insurers. They must clearly and concisely illustrate their suitability for the position.

Applications accepted by email only.
Send application to:  careers@abilityalliance.ca

Note: We thank everyone for their interest in the position, but only qualified candidates will be contacted for an introductory interview.

 

Titre du poste: conseiller en réadaptation professionnelle (3 positions)

Lieu: Québec

La compagnie Alliance capacité du Canada (AAC) est en pleine expansion et cherche un(e) conseiller(e) en réadaptation professionnelle qualifiée pour jouer un rôle clé dans le développement, la mise en œuvre et le suivi de retour au travail des travailleurs blessés. En tant que conseiller(e) en réinsertion professionnelle, vous aiderez les travailleurs, les employeurs et les assureurs a planifier le retour au travail et de faire une résolution de cas au lieu de travail. Vous disposerez d' évaluation professionnelle pour identifier des options de retour au travail et à créer des plans transitionnels ainsi que de fournir des conseils d'experts, la direction, le conseil de réadaptation professionnelle et de soutien aux travailleurs et aux employeurs.

Les candidats doivent avoir les pre-requis suivant:

  • Les candidats doit être bilingue Français / Aglais.
  • Un minimum de sept années de connaissances et d'expérience dans le domaine de la réadaptation professionnelle de travailler avec des personnes qui ont un handicap.
  • L'expérience directe en utilisant des outils d'évaluation professionnelle et des techniques pour évaluer les compétences professionnelles, à créer des objectifs et des plans de formation professionnelle et de résoudre les facteurs qui influent sur le retour au travail.
  • Connaissance et compréhension des conditions locales et régionales du marché du travail et des tendances.
  • De solides compétences en communication verbale et écrite.
  • Capacité à gérer la charge de travail et hiérarchiser travaux à fournir un service de haute qualité à la clientèle;
  • Pouvoir d'agencer son propre moyen de transport.

Les candidats sont tenus de joindre une a deux pages de presentation en plus d'un curriculum vitae décrivant la façon dont ils font preuve de leur expérience / aptitude à fournir des conseils d'experts, la direction, le conseil de réadaptation professionnelle et de soutien aux travailleurs, aux employeurs ou aux assureurs. Ils doivent clairement, et avec concision illustrer leur aptitude pour ce poste.

Les demandes sont acceptées uniquement par courrier électronique.
Envoyez votre candidature à: careers@abilityalliance.ca

Note: Nous remercions tous ceux qui portent un intérêt a cette offre d'emploi, mais seuls les candidats retenus seront contactés pour une entrevue d'introduction.